kontakt adresa
Sve svoje upite možete postaviti na ovu adresu:
 
 ridert@optinet.hr
 




Brojač posjeta
986522
Arhiva
« » svi 2010
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
pp
Nema zapisa.
Blog - svibanj 2010
ponedjeljak, svibanj 31, 2010
From l.hr]
Sent: Friday, May 28, 2010 2:35 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: doplatak za pomoć i njegu
 
Da li u slučaju ostvarenog prava doplatka za pomoć i njegu putem Centra za socijalnu skrb nadležno ministarstvo ima pravo na zabilježbu tražbine u zemljišnim knjigama na nekretnine u korisnikovu vlasništvu kako bi u slučaju smrti korisnika moglo podmiriti sva davanja korisniku?Na to me potaklo zato što između ostalih dokumenata traže i izjavu ako imaš ili ne s nekim ugovor o doživotnom uzdržavanju,ugovor o dosmrtnom uzdržavanju.Molim što prije odgovor i veliko hvala!
_____________________________________________________________________________-
Točno razmišljate
Obraćanjem domicilnim centru za socijalnu skrb zahtjevom za pomoć-centar poslije uobičajenog postupka izvida i provjere činjenica-izdaje rješenje-po kojem imate pravo na  pomoć-no tu svoju pomoć zabilježuje na nekretninama a koje su vlasništvo onoga kome se daje pomoć.Prije je to radio  p+određeni Rebublički fond ,a po zadnjikm izmmjenama Zakona o socijalnoj skrbi-to rade i vode  brigu o tome.nadležni centri za soc skrb-Rep. fondovi su ukinuti

ius @ 22:15 |Komentiraj | Komentari: 0
From: @optinet.hr]
Sent: Tuesday, May 25, 2010 5:04 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: trošak iz 2007.god.
 
Poštovani,
Molim Vas da mi odgovorite kako postupiti.Upravo prije desetak minuta nazvala me je službenica iz Diners club adriatica
te me izvještava da sam 2007.god.napravio trošak tj.podizanje gotovine sa Pošte u iznosu od 2000,00 kuna; a da za taj trošak nisam
bio terećen.Inače,u njih je pravilo,da trošak podizanja gotovine dodje slijedeći račun.
Pored najbolje volje više se ne mogu sjetiti ni računa iz 2009-te,a ne još iz 2007-e?
Kako postupiti?

 
Nemam vam što pametno odgovoriti-oni su u prednosti.Imaju računovodstvo,izlistanje-vi nemate ništa –U slučaju spora oni dobijaju spor.
Savjet-ukoliko je tako –javite se i platite dug u 4 rate npr

ius @ 22:12 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
From:   hr
Sent: Monday, May 31, 2010 12:44 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: Oduzeta vozača dozvola
 
Molim Vas možete mi odgovoriti da li vozaču kojem je oduzeta vozačka na cca 9 dana, može voziti unutar tih 9 dana na osnovu Rješenja o kaznenoj prijavi?
Unaprijed hvala,
Diana Kovačić
_______________________________________________________-
 
 Rješenje o kaznenoj prijavi nije nikakav dokument koji bi vas opravdao da sada možete pokazati to rješenje i voziti bez vozačke.Vi faktično sada nemate kod sebe vozačku(vjerovatno je ta prijava-kazneno djelo vezano za promet) i upravo s toga razloga što ima osnove sumnje ili osnovana sumnja  da je došlo do počinjenja kaznenog djela iz područja prometa- ste  s razlogom ili s manje opravdanim razlogom onemogućeni (a sve će se  vidjeti u istragi) i dalje voziti- u fazi predistrage i istrage oduzima  Vas se vozačka  dozvola
Vjerovatno Vam u tom rješenju sve piše

ius @ 22:08 |Komentiraj | Komentari: 0
 
From: @optinet.hr]
Sent: Monday, May 31, 2010 8:44 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: pravni savjet
 
Poštovani, da li možete reći, ako se u papirima tj. vlasničkom listu vodi stan u potkrovlju, a iznad stana se nalazi tavan, da li te tavanske prostorije pripadaju vlasniku stana u potkrovlju ili?
 _________________________________________________________________________________

 
Tavan kao i podrum pripadaju u zajedničke prostorije  svih stanara-pa bi odgovor  na vaše pitanje bio negativan
Pogledajte vaš međuvlasnički ugovor
ius @ 21:53 |Komentiraj | Komentari: 0
ponedjeljak, svibanj 24, 2010
 
From: I htnet.hr]
Sent: Monday, May 24, 2010 1:31 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: Pitanje
 
Poštovani
Imam pitanje s područja radnog prava.
Radim u osnovnoj školi koja gubi učenike, a time i broj sati u nastavi. jJdan će zaposlenik zbog toga u sljedećoj školskoj godini izgubiti radno mjesto.
Kolegica koja je zadnja došla raditi u školu sindikalni je povjerenik te se poziva na članak 249. zakona o radu koji štiti sindikalne povjerenik eod otkaza. Ako bi se taj članak primijenio, posao bih kao radni višak izgubio ja, jer sam došao u školu prije kolegice (a poslije druge kolegice koja j osposobljena za isti posao). 
No, moje mišljenje je da sam zaštićen prema članku 5. istoga zakona koji štiti zaposlenika od disrkiminacije po bilo kojem kriteriju, kao i po članku 247. koji štiti članove sindikata i one koje sudjeluju u sindikalnim djelatnostima (ja osobno nisam član), ali im također onemogućuje da budu u povlaštenom položaju o odnosu na ne-članove i na one koji "ne sudjeluju u sindikalnim djelatnostima". (Držim kako je obavljanje poslova sindikalnog povjerenika  upravo to "sudjelovanje u sindikalnim djelatnostima, a te djelatnosti, držim, ne stavljaju kolegicu u povlašten položaj u odnosu na mene.)
Moj zaključak: članak 249. štiti sindikalnog povjerenika, ali ne daje mu prednost u ovakvim slučajevima. Cilj spomenutog članka je zaštiti sindikalnog povjerenika od mogućih pritisaka poslodavca, a ne osiguravati mu povlašteni položaj.
 
Zanima me vaše mišljenje o cijelom slučaju.
Unaprijed hvala
 
 ___________________________________________
Izvod iz zakona o radu N.N. 149/09
 
Članak 249.
(1) Sindikalnom povjereniku za vrijeme obavljanja te dužnosti i šest mjeseci nakon prestanka te dužnosti, a bez suglasnosti sindikata nije moguće:
1) otkazati ugovor o radu, ili
2) na drugi način staviti ga u nepovoljniji položaj u odnosu na njegove dotadašnje uvjete rada i u odnosu na ostale radnike.
(2) Ako se sindikat u roku od osam dana ne izjasni o davanju ili uskrati suglasnosti, smatra se da je suglasan s odlukom poslodavca.
(3) Ako sindikat uskrati suglasnost na otkaz, poslodavac može u roku od petnaest dana od dana dostave očitovanja sindikata zatražiti da suglasnost nadomjesti sudska odluka.
(4) Zaštitu iz stavka 1. ovoga članka uživa najmanje jedan sindikalni povjerenik, a najveći broj sindikalnih povjerenika koji kod određenog poslodavca uživaju zaštitu, određuje se odgovarajućom primjenom odredbi ovoga Zakona o broju članova radničkog vijeća.
______________________________
Zakon je ovdje   decidiran-a sindikat će uvijek braniti /neće dati suglasnost/ svog povjerenika
Sa uvažavanjem-jedno su naša promišljanja o normama,a drugo je  sama pravna norma- mi kao građani  niti smo pozvani da tumačimo  namjeru zakonodavca.
 

Nažalost ,s obzirom na vaš sadržaj vašeg upita-niste u pravu.No ,ako se vama da  "sudovati" -Vi imate pravo podnijeti tužbu za zaštitu svog prava-prvo se morate obratiti poslodavcu,,a nakon toga(ukoliko je neuspješno),  sudu .Pa ako i tada ne bude te zadovoljni-možete i dalje-Europa ima sud za ljudska prava
 
Budite pametni/Uvijek  odvojite subjektivni osjećaj pravde od pravne norme/ 
 

ius @ 16:38 |Komentiraj | Komentari: 0
petak, svibanj 21, 2010
From:  gmail.com]
Sent: Wednesday, May 19, 2010 4:11 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: Poštovani imam jedan upit
 
Poštovani ,
imam jedno pitanje za Vas pa me zanima dali mi možete pomoći bio bih Vam puno zahvalan
naime  prije 1 god sam radio u jednoj firmi gdje sam koristio službeno vozilo , to vozilo su koristili i drugi zaposlenici te firme i nije se vodila evidencija ko ga i kada vozi, ja sam dao otkaz u toj firmi i zaposlio se u struci kao učitelj razredne nastave, međutim u međuvremenu sam zaprimio poziv na sud vezano sa kaznu za to isto vozilo navodno je uslikano vozilo kako vozi iznad ograničenja,
ja sam poslao zamolbu da mi odgode ročište jer taj tjedan sam bio u Splitu, imao sam smrtni slučaj u obitelji
da bi danas zaprimio pravomoćnu presudu i kaznu od 1000 kn za taj prekršaj te su naveli da nisam pravilno odgodio ročište jer nisam dostavio dokaz o smrtnom slučaju, kao da sam ja trebao znati da se treba tako nešto dostaviti, i da su žurnim postupkom donijeli pravomoćnu presudu da sam ja kriv i da nemam pravo žalbe
što mi je van svake pameti prvo ja to vozilo nisam niti vozio taj dan te ne postoji dokaz da jesam i ovi moji bivši poslodavci su jednostavno rekli da sam ja vozio pošto više nisam zaposlenik i rješili se globe
što da sad učinim ako imate ikakav prijedlog bio bih vam zahvalan
sa štovanjem
 
ps u prilogu vam šaljem presudu
 
__________________________________________________________________________________________
Vi ste podnijeli prigovor (kako piše u presudi) sud ga nije odbacio,odnosno nije donio presudu temeljem članka 196 točke 1-4,Prekršajnog zakona,te je proveden žurni postupak.
Pošto niste došli na raspravu niste niti mogli ni na koji način se izjasniti ,a sud nije prihvatio razlog vašeg nedolaska,sudu je ostalo samo da donese    presuda po kojoj ste proglašeni krivim.
To što niste znali na koji način se opravdati izostanak-na sudu nije da pribavlja dokaz o tome da li ste zaista bili na pogrebu-vjerovatno bi vas opravdao-da ste dostavili osmrtnicu ili na sličan uvjerljiv način opravdali svoj nedolazak
Sud je zauzeo stav,a na to ima pravo,da sam podnesak o nemogućnosti sudjelovanja toga dana na raspravi,a bez drugih dokaza-nije dovoljan.
 
 
Izvod iz Prekršajnog zakona N.N.107/07
 
 
 
Uvjeti za vođenje žurnog postupka
Članak 221.
(1)   Žurni se prekršajni postupak vodi:
1. za prekršaje za koje je kao jedina kazna propisana novčana kazna do 10.000,00 za fizičku osobu, novčana kazna do 30.000,00 kuna za pravnu osobu i do 10.000,00 kuna za odgovornu osobu u pravnoj osobi.
2. protiv maloljetnog počinitelja prekršaja,
3. protiv uhićenika (članak 134. stavak 4.),
4. protiv okrivljenika kojem je određeno zadržavanje (članak 135. stavak 1.),
5. protiv okrivljenika koji nema stalno prebivalište ili boravak u Republici Hrvatskoj,
6. po prigovoru protiv obaveznog prekršajnog naloga, zbog poricanja prekršaja.
(2) Žurni se postupak može na prijedlog tužitelja provesti i za prekršaje kod kojih je propisana kazna veća od one navedene u stavku 1. točki 1. ovoga članka, ali u tom slučaju prekršajni sud ne može izreći veću kaznu od one predviđene u stavku 1. točki 1. ovoga članka.
(3) Prekršajni postupak započet kao žurni provest će se i pravomoćno dovršit kao žurni postupak bez obzira da li i dalje postoje uvjeti za vođenje žurnog postupka iz stavka 1. ovoga članka.
(4) Ako se istodobno vodi postupak protiv pravne osobe i odgovorne osobe u pravnoj osobi, žurni će se postupak provesti samo ako za vođenje žurnog postupka postoje uvjeti predviđeni stavkom 1. točkom 1. ovoga članka i za pravnu osobu i za odgovornu osmobu u pravnoj osobi. Ako se protiv odgovorne osobe treba provesti žurni postupak na temelju stavka 1. točke 3. – 5. ovoga članka, žurni će se postupak provesti i protiv pravne i protiv odgovorne osobe.
(5) Ako se istodobno vodi postupak protiv više okrivljenika žurni će se postupak provesti ako u odnosu na sve okrivljenike, odnosno na sve prekršaje, postoje uvjeti za vođenje žurnog postupka prema stavku 1. točki 1. ovoga članka. Ako se protiv nekog od okrivljenika treba provesti žurni postupak na temelju stavka 1. točke 3. – 5. ovoga članka, žurni će se postupak provesti protiv svih okrivljenika.
(6) Ako se istodobno vodi postupak protiv punoljetnog i maloljetnog počinitelja prekršaja uvijek će se provesti žurni postupak.
(7) Ako se vodi postupak protiv okrivljenika koji je neki prekršaj počinio kao maloljetnik a neki kao punoljetna osoba provest će se žurni postupa
 
 
 
Odlučivanje o prigovoru
Članak 244.
(1)   Ako sud nije odbacio prigovor koji je podnesen zbog poricanja prekršaja, ili nije donio presudu zbog postojanja nekog od razloga iz članka 196. točke 1. – 4. ovoga Zakona, provest će žurni postupak (članak 221.) i donijeti presudu protiv koje nije dopuštena žalba.
(2) Ako je prigovor podnesen zbog izrečene kazne ili troškova postupka, sud će izvan rasprave ili žurnog postupka: presudom odbiti prigovor i potvrditi prekršajni nalog, ako nađe da prigovor nije osnovan ili presudom preinačiti prekršajni nalog u pogledu odluke o kazni ili troškovima postupka, ako nađe da je prigovor dijelom ili u cijelosti osnovan.
(3) Protiv presude iz stavka 2. ovoga članka nije dopuštena žalba.
 
Povrede odredaba materijalnog prekršajnog prava
Članak 196.
Povreda materijalnog prekršajnog prava postoji ako je zakon ili na njemu utemeljen propis povrijeđen u pitanju:
1. je li djelo za koje se protiv okrivljenika vodi postupak prekršaj,
2. ima li okolnosti koje isključuju krivnju,
3. ima li okolnosti koje isključuju prekršajni progon a osobito je li nastupila zastara prekršajnog progona ili je stvar već pravomoćno presuđena,
4. je li glede prekršaja koji je predmet optužbe primijenjen propis koji se ne može primijeniti,

5. je li odlukom o kazni, uvjetnoj osudi ili opomeni odnosno odlukom o zaštitnoj mjeri ili o oduzimanju imovinske koristi prekoračena ovlast koju sud ima po zakonu,
6. jesu li povrijeđene odredbe o uračunavanju uhićenja, zadržavanja i izdržane kazne.


Savjet.izrečenu kaznu možete platiti u nekoliko rata
 
 
 
 
 
 
 

ius @ 19:21 |Komentiraj | Komentari: 0
From:  @gmail.com]
Sent: Thursday, May 20, 2010 11:42 AM
To: ridert@optinet.hr
Subject: molim pravni savjet
 
Poštovani,


molim za pravni savjet.

Suvlasnik sam zemljišne čestice u pola dijela i moj suvlasnik ušao je u moj posjed posadivši borove na moju oranicu iako ja godinima uživam taj dio posjeda.Posadio je borove prije nego sam ja izorala svoju oranicu.Nemože se dogovoriti jer on tvrdi da je taj dio njegov.Što mi je činiti?Molim hitno odgovor.

 _______________________
Govorite da ste suvlasnik na čestici u  polovini dijela.
Kojeg?
Vi niste izvršili fizičku diobu  postojeće parcele-trebaju se tim postupkom oformiti dvije parcele.
U krivu ste kada velite………… ušao je u moj posjed………………..dok nije izvršena fizička dioba-vas dvoje ste posjednici u jednakom dijelu(idealno vlasništvo-se kaže) na svakom dijelu cijele nekretnine
 Morate podnijeti sudu prijedlog za fizičku diobu nekretnine-a tada će sud u postupku,uvažavajuči Vaše
„zamišljene posjede-u većoj ili manjoj mjeri -donijeti odluku.
Vidite-kako iz neznanja ili iz nemara/oprostite na uzravnosti/ to može biti generator budućih event. sukoba
Dakle,fizička dioba postojeće nekretnine sudskim putem-podnošenjem prijedloga za  fiz. diobu

ius @ 16:44 |Komentiraj | Komentari: 0
From:  @net.hr]
Sent: Wednesday, May 19, 2010 4:34 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: Zastara izvršenja kazne (novčane)
 
Trebam pravnu pomoć (savjet) s obzirom da je moj odvjetnik iskljućen iz HOK-e i nestao netragom...
Radi se o djelu Sprječavanje službene osobe u obavljnju službene djelatnosti a koje se desilo 05.05.2000. za koje sam osuđen novćanom kaznom 2004.g i na koje je moj odvjetnik trebao napraviti prigovor, ali ga je poslao izvan zakonom predviđenog roka, pa je 2005. donesen nalog za ovrhu, na koji se moj odvjetnik žali i sad tek prije tri tjedna (30.04.2010.) stiže rješenje o ovrsi odnosno da se moja žalba odbija kao neosnovana, moram naglasiti da je to rješenje primio i potpisao moj bivši susjed, pa mi ga je uspio dostaviti nakon 10 dana i nakon isteka moguće žalbe po uputama o pravnom lijeku iz tog rješenja.
Pokušao sam da platim kaznu i troškove suda, ali nisam imao uplatnica odnosno nisam znao ni pozive na broj i točne iznose, pa sam pokusao telefonski kontaktirati sudove koji su donijeli to rješenje, ali ni oni mi nisu mogli pomoći i upućivali su me uvjek negdje drugdje, osnosno na sudove po mjestu prebivališta (pošto sam mijenjao adresu prebivališta). 

Unaprijed zahvaljujem na odgovoru (savjetu). 
_______________________________________________________
 
Izvod iz Kaznenog zakona –izmjene i dopune N.N. 111/03
Kazna vam je izrečena

Članak 5.
Članak 21. mijenja se i glasi:
»Ako u ovom Zakonu nije drukčije određeno, izrečena se kazna zbog zastare ne može izvršiti kad protekne:
– dvadeset i pet godina od izrečene kazne zatvora u trajanju duljem od deset godina,
– dvadeset godina od izrečene kazne zatvora u trajanju duljem od pet godina,
– deset godina od izrečene kazne zatvora u trajanju duljem od jedne godine,
– pet godina od izrečene kazne zatvora u trajanju do jedne godine i
– tri godine od izrečene novčane kazne kao glavne ili sporedne kazne.«(relativna zastara)
 
 
Odnosno,apsolutna zastara-Izvod iz Kaznenog zakona-110/1997
Tijek i prekid zastare izvršenja kazni i sigurnosnih mjera
Èlanak 23.
(1) Zastara izvršenja kazne i primjene sigurnosnih mjera poèinje od dana pravomoænosti odluke kojom je kazna izreèena ili odreðena primjena sigurnosne mjere. Kad se radi o kazni iz opozvane uvjetne osude, zastara poèinje teæi od dana pravomoænosti odluke o opozivu.
(2) Zastara ne teèe za vrijeme za koje se prema zakonu izvršenje kazne ili primjena sigurnosne mjere ne može zapoèeti ili nastaviti.
(3) Zastara se prekida svakom radnjom nadležnog tijela za izvršenje kazne ili primjene sigurnosne mjere.
(4) Nakon svakog prekida zastara poèinje ponovno teæi.
(5) Zastara izvršenja kazne i primjene sigurnosnih mjera nastupa u svakom sluèaju kad protekne dvaput onoliko vremena koliko je prema zakonu odreðena zastara izvršenja ili primjene.
 
Znači Vaša apsolutna zastara  nastupa 8.listopada 2010 godine
 
 
 

ius @ 16:36 |Komentiraj | Komentari: 0
From:  t-com.hr]
Sent: Thursday, May 20, 2010 6:41 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: kazneni progon
 
Poštovani,
Podnio sam kaznenu prijavu protiv odvjetnice  ODO Zagreb,po čl.234.st.1 i 4,što je zamjenica predsjednice ODO.odbila
te sam se mogao obratiti Općinskom kaznenom sudu u  u roku 8 dana,što sam i učinio.
Opć.kazneni sud ,šalje dopis ODO ,da se optužni akt ima smatrati kaznenom prijavom,te budući da se radi o k.d. koji se progoni po službenoj dužnosti,te ustupaju ODO  sukladno čl.173.st.3 ZKP na daljnje nadležno postupanje.
ODO  šalje meni dopis kojim me obaviještava da kao oštećenik u smislu čl.55.st. 2 ZKP ja preuzeo kazneni progon,te su spis vratili OPĆ.KAZ.SUDU.
U čl.55.st.2 stoji da se u okviru 8 dana moram sam nastaviti sa kaznenim progonom,za k.d koja se moraju progoniti po službenoj dužnosti.
Hitno mimje potreban Vaš savjet,što učiniti,novce nemam za odvjetnike,ne radim ,a stvar je kristalno jasna i imam osjećaj da ova iz ODO namjerno eskivira i štiti tu kriminalku,kojoj to nije jedino k.d.
S poštovanjem.
_____________________________________________________________________________
 
Sve što vam je napisano i dostavljeno-po proceduri je po odredbama Zakona o kaznenom postupku- kada se goni po sl. dužnosti,a ODO-odustane –vi imate pravo nastaviti progon.
Koliko će on biti uspješan-to prosudite sami/govorim o objektivnosti,a ne o subjektivnosti-znači za sve što bi vi nju teretili-to morate i dokazati-jer svaka presuda se temelji na predloženim i izvedenim dokazima.
 
Ako hoćete/osobno mišljenje/ sami sebi stvarati stresove i ostalo-napišite tužbu i predajte je na sud-postpak će krenuti ,a uvažavajuči konstelaciju i "odnos snaga"/jedna uobičajena ,notorna socijalna patologija/pitanje je kada će to završiti i na koji način.To je stvarnost
 
Ja ne bih

ius @ 16:25 |Komentiraj | Komentari: 0
From:  @post.t-com.hr]
Sent: Wednesday, May 19, 2010 11:03 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: Molim Vas za pravnu pomoć   Poštovani,   Trebao bi pravni savjet jer sam ne znam što da napravim, 1996. god sam na DINERS Club Adriatic kupio nešto na karticu u iznosu od 12.596,00 kn i nisam imao mogućnosti platiti do 1997. kada sam uplatio 12.000,00 kn Nakon toga opet nisam imao mogućnosti platiti ostali iznos.       15.11.2006. je došlo rješenje od općinskog suda za prijedlog promjene sredstava ovrhe na pokretne stvari ali dug i podnesak je bio ovakav   Glavnica          12.595,79 kn Kamate             1.689,14  od 16.12.96 do 13.08.97 Kamate             6.140.28  od 13.08.97 do 15.11.06 Sud.troškovi   1.904,78 Uplata  13.08.97   12.000,00 Dugovanje na dan 15.11.06. 10.329,99   Kada je došlo to rješenje ja ga nisam primio jer sam bio na izvršavanju zatvorske kazne u trajanju 5 god i 7 mjeseci točnije od 10.07.2002. do 12.01.2007.   Nakon toga je došlo 08.5.08. drugi podnesak   Glavnica          12.595,79 kn Kamate             1.689,14  od 16.12.96 do 13.08.97 Kamate             7.013,37  od 13.08.97 do 08.05.08 Sud.troškovi   2.033,70 Uplata  13.08.97   12.000,00 Dugovanje na dan 08.05.08. 11.332,00 kn   Nakon izlaska iz zatvora nisam mogao naći stalan posao jer me nitko neće zaposliti, u međuvremenu nisam više sa ženom te živim kod majke. Radio sam honorarno na moru i u 9.mjesecu 2009. su mi blokirali račun i do sada na račun mi je došlo 6.000,00 kn uplate no međutim oni to ne uzimaju i ne znam što da napravim. Znam da sam si sam kriv za dug i znam da ću to morati nešto platiti ali interesira me da li imam pravo na skidanje kamata za vrijeme boravka u zatvoru za period od 5 godina i 7 mjeseci te da li kao nezaposlena osoba sa samo honorarnim priljevom od prošle godine smiju mi zablokirati račun te kakva su moja prava, točnije kome da se žalim,  bio sam i u Dinersu pa su mi rekli da oni nemaju više ništa sa time te da se obratim odvjetničkom društvu. Ako odem na sud i predam žalbu ulazim u parnicu sa odvjetničkim društvom Hanžeković koji je preuzeo slučaj.     Molim Vas za savjet kome da se obratim te što da napravim.   Hvala Vam unaprijed od srca.
____________________________________________________________________   Ukoliko je to dug  iz godine koje ste naveli-nastala je apsolutna zastara-dug nastao 15.11.1996-došlo je do zastare-po tom pitanju je pisano po ovom blogu Zastara potraživanja s osnove kreditne kartice-pogledajte to-imate i jednu sudsku presudu   No,kod Vas je došlo do apsolutne zastare-na ovo drugo rješenje-morate OBAVEZNO uložiti prigovor-jedan neformalni podnesak po kojem se vidi protiv kojeg rješenja izjavljujete prigovor-kratak neformalni sadržaj i obavezno Vaš vlastoručni potpis-poslati preporučeno s povratnicom-ili odnijeti na sud ,a  na jedan primjerak prigovora zahtijevati pečat suda i dan predaje pisarnici i potpis službenika. Doći će to toga da će cijela stvar biti upućena u parnicu-no ne bojte se i tamo isto  će te reći
Pročitaj kompletan post
ius @ 16:17 |Komentiraj | Komentari: 0
From:  @kr.t-com.hr]
Sent: Friday, May 14, 2010 5:43 PM
 
Subject: pravni savjet
 
Poštovani,
 
Zanima me nakon koliko godina osoba gubi pravo korištenja nasljeđenog dijela u kuči (soba), usred nekorištenja istog zbog toga jer uvjeti u istoj prostoriji nisu za život ljudi te ugrožavaju sigurnost te kakav postupak sljedi da se to pravo ugasi ?
 
Unapred hvala,
________________________________________________________________________________-
 Osoba ,koja je naslijedila nešto-znači postala je vlasnik-nikada  nekorištenjem ne gubi  svoje pravo vlasništva

ius @ 16:12 |Komentiraj | Komentari: 0
From:  @hotmail.de]
Sent: Thursday, May 20, 2010 10:11 AM
To: ridert@optinet.hr
Subject: susjedovo odlaganje krupnog otpada uz zivu ogradu i zagadjenje tla uljima i paljenjem plastike i slicnog otpada
 
Postovani,

nalazimo se u dilemi, susjed nam je uz nasu zivu ogradu naslagao hrpe kosilica i okacio gomolu flakserica, tako da je to nas prizor kojega gledamo, sa prozora iz nasih prostorija i sa naseg dvorista. Na uputu; da to ne ide, rekao je da on moze u svom dvoristu radit sta hoce.

Pitanje gdje i kod koga se mozemo obratiti?

Postovanje i pozdrav

 Susjed ne može raditi u svome dvorištu što god hoće-npr. ne može držati farmu koja  npr. užasno smrdi ili uređaj koji buči,stvara buku.
 
Kod Vas-problem je drugačiji(ne znam što je to flakserica)-on niti jednom svojom radnjom vas  ne uznemirava-nego vi idete toliko daleko(bože moj ,odakle Vam ta "energija i volja")da sebe stavljate u položaj da njemu "naređujete",a zbog ugode Vašeg oka-da mu  zabranjujete što će staviti u svoje  dvorište.
Da li Vam smeta.
Smeta
Tada vi ogradite svoj prostor tako da ne morate bacati oko na ružnoću susjedovog dvorišta
Malo sam karikirano rekao-tužbu možete podići-no činjenica je da on Vama svojim radnjama-ne omete uobičajeni  tok Vašeg života.
Zagradite pogled svojim očima.
 
Za primjetiti je-da su se odvjetnici ,upravo na ovakvim bagatelnim stvarima-vodeći takve sporove unedogled-na jednostavan način-bez velike pameti uzimali novac.Stvarni život pravi kompromise u velikoj mjeri.
 
 
Dajte ,molim Vas ne budite takvi/a ovo sve  i na način kako sam Vam rekao-ako sam Vas povrijedio u bilo kojem  smislu-oprostite/
Htio sam Vam naznačiti do kuda krivo razmišljanje(obično su tu pokvareni susjedski odnosi i netrpeljivost) može ići.
Vjerovatno bi svatko na vašem mjestu slično reagirao-no ne biramo susjede,a s kime graničimo nije se mudro zamjerati se i svađati.se
 No,vi ako ustrajete-možete ustati tužbom-no ovo pitanje ne ide -a da npr, nešto smrdi iz susjedovog dvorišta i sl.buka.dim i sl-tada bi to bila tužba radi štetnih imisija(jer tada to vama smeta-ometa vam normalan tok života)
 
Odnosno pogled  Vaš na  neuredno dvorište susjeda ne bi se moglo okarektizirati kao štetna imisija
Izvod iz zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima
Imisije
Članak 110.
(1) Nitko se ne smije služiti ni koristiti nekretninom na način da zbog toga na tuđu nekretninu slučajno ili po prirodnim silama dospiju dim, neugodni mirisi, čađa, otpadne vode, potresi, buka i sl., ako su prekomjerni s obzirom na namjenu kakva je primjerena toj nekretnini s obzirom na mjesto i vrijeme, ili izazivaju znatniju štetu, ili su nedopušteni na temelju odredaba posebnoga zakona (prekomjerne posredne imisije).
(2) Vlasnici nekretnine koje su izložene prekomjernim posrednim imisijama ovlašteni su od vlasnika nekretnine s koje one potječu zahtijevati da otkloni uzroke tih imisija i naknadi štetu koju su nanijele, kao i da ubuduće propušta činiti na svojoj nekretnini ono što je uzrokom prekomjernih imisija, dok ne poduzme sve mjere koje su potrebne da onemoguće prekomjerne imisije.
(3) Iznimno, od stavka 2. ovoga članka, kad prekomjerne posredne imisije potječu od djelatnosti za koju postoji dopuštenje nadležne vlasti, vlasnici nekretnine koja im je izložena nemaju pravo dok to dopuštenje traje zahtijevati propuštanje obavljanja te djelatnosti, ali su ovlašteni zahtijevati naknadu štete koju su imisije nanijele, kao i poduzimanje prikladnih mjera da se ubuduće spriječe prekomjerne imisije, odnosno nastupanje štete, ili da se smanje.
(4) Vlasnik nekretnine nije dužan trpjeti da ga itko bez posebnoga pravnoga temelja uznemirava time što posebnim uređajima ili na drugi način neposredno odašilje na njegovu nekretninu dim, neugodne mirise, čađu, otpadne vode, potrese, buku i sl. (neposredne imisije), pa je ovlašten zahtijevati da to uznemiravanje prestane i da mu se nadoknadi pretrpljena šteta.
(5) Vlasnik čijoj nekretnini prijeti predvidiva opasnost s tuđe nekretnine od neposrednih ili posrednih imisija koje ne bi bio dužan trpjeti, ovlašten je zahtijevati da se odrede i provedu svrhovite mjere radi njihova sprječavanja.
 
Lijep pozdrav i ne zamjerite na tonu-sve rečeno u dobroj namjeri
Slobodno se javite
 
 
Subject: RE: susjedovo odlaganje krupnog otpada uz zivu ogradu i zagadjenje tla uljima i paljenjem plastike i slicnog otpada
 
hvala na vasem opsirnom objasnjenju,
nas susjed je mladi covjek koji se rado bavi popravljanjem motornih pila, kosilica i tz. flakserica tako da sama slika nije jedini problem.
Zujanje takvih aparata je neumjesno, bezobzirno na okolinu, a i Obrt nije prijavljen. Paljenje plasticnog otpada koji bestjalno smrdi da se ne moze disati a kamoli otvorit prozor. Ja sigurno nisam osoba koja ne da drugome da zivi, samo uz ovakve ljude koji su sebi uzeli pravo da budu serifi cjeloga kraja, to si ne zelim dozvolit.
Pozdrav vama i mislim da ni vi ne bi bili ravnodusni pokraj ovakvih slika
 _______________________________________________________________________
Ako je smrad i zujanje tada se tužbom imate pravo zaštiti/zujanje i smrad niste naveli u prvom postu/
 
Eh,ti odnosi susjeda…………..tako malo treba,a tako je teško
Vi ocijenite da li je mudro dići tužbu.
Gledajte-vi apsolutno imate pravo-no da bi došlo do neke zaštite mora proći kroz  određeni postupak,a po kojem bi se istom to zabranilo-to su tričarije,a u pozadini je  kultura i narav čovjeka- e sada zadirati tužbom u taj splet  u životu ponekada  i nije najbolje rješenje..stvara se „zla“ krv…..jednostavno imate taj peh –da imate takvu osobu za susjeda
Pozdrav
 
 
 
 
 

ius @ 16:03 |Komentiraj | Komentari: 0
 
From: com.hr]
Sent: Sunday, May 16, 2010 8:42 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: iznos alimentacije
 
Koji je iznos alimentacije za djecu od 8 i 16g. po novom zakonu i na
koji nac(in se traži povec'anje
alimentacije od oca koji ima 4.000kn vojne penzije, plac'ao je do sada
ukupno 1.500kn za oboje djece.
Hvala.
 __________________________________________________________________
 
 četvrtak, siječanj 22, 2009
Način i parametri za određivanje visine alimentacije
 
 
 
-otiđite na ovaj datum gore naveden, u blogu-dosta tamo piše-sada je ova rep. osnovica veća-za zakonsko uzdržavanje može se uzeti najviše polovica-no   kako je napisano ,u navedenim iznosima-alimentacija može biti i manja ,ukoliko druga strana ima drugi brak,djecu ili je bolesna i sl.
 
 
 

ius @ 15:36 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
From: Martina M [mailto:librarian.co@gmail.com]
Sent: Tuesday, May 18, 2010 11:42 AM
To: ridert@optinet.hr
Subject: Natječaj za zaposlenje
 
Poštovani,

Nedavno sam se prijavila na natječaj u jednoj državnoj agenciji. Ispunjavam sve tražene uvjete (VSS, radni staž...). Dobila sam odbijenicu na kojoj piše tko je dobio posao, ali nigdje nije navedeno zašto je baš taj kandidat odabran, niti je navedeno da imamo pravo žalbe. Zanima me imam li pravo na žalbu i na informaciju zašto je baš taj kandidat odabran?

Unaprijed hvala na odgovoru
 _________________
Imate pravo na daljnji postupak no tu nema „kruha“
Npr. dobijete spor i sve ostalo –sada vi recite kako raditi u toj sredini kada ste „skinuli“s posla nečijeg liblinga(ljubimca),a taj netko je Vaš šef.
Pustite to
Vi imate pravo uvida u dokumentaciju ostalih kandidata.

ius @ 15:30 |Komentiraj | Komentari: 0
From:  @gmail.com]
Sent: Tuesday, May 18, 2010 1:11 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: brzina
 
Štovani,
Živim u Osijeku i radim kao tehnolog na farmi udaljenoj 50 tak kilometara od Osijeka.U subotu sam ujutro zbog hitnog poziva žureći na posao napravio prekršaj prekoračenja brzine u naselju.Naime na izlazu iz sela ujutro u 5 sati zaustavio me je policijski presretač sa izmjerenom brzinom od 117km/h, nakon odbijanja tolerancije zapisano mi je u izvještaj o mjerenoj brzini 105km/h. Policajac mi je rekao da je kazna za taj prekršaj 3000kn i 12 mjeseci zabrane upravljanja.Pošto mi posao ovisi o toj vozačkoj dozvoli i jedini sam zaposlen u obitelji(supruga je na burzi rada i  malo dijete) interesira me da li je ikako moguće izbjeći zabranu upravljanja.Nikada prije nisam kažnjavan i stvarno mi nije pravilo voziti brzo, također me interesira da li na prekršajni sud idem u Vinkovce gdje sam počinio prekršaj ili u Osijek gdje mi je prebivalište?
Hvala Vam unaprijed na odgovoru!
_____________________________________________________
Probajte se žaliti.Žalba se podnosi postaji,a rješava  prekršajni sud.Možda-ali dosta teško
Nadležan je sud mjesta Vašeg prebivališta

ius @ 15:27 |Komentiraj | Komentari: 0
ponedjeljak, svibanj 17, 2010
ius @ 21:52 |Komentiraj | Komentari: 0
From:  com.hr]
Sent: Friday, May 14, 2010 5:43 PM
To: ridert@optinet.hr
 
Subject: pravni savjet
 
Poštovani,
 
Zanima me nakon koliko godina osoba gubi pravo korištenja nasljeđenog dijela u kuči (soba), usred nekorištenja istog zbog toga jer uvjeti u istoj prostoriji nisu za život ljudi te ugrožavaju sigurnost te kakav postupak sljedi da se to pravo ugasi ?
 
 _________________________________________________________________
 
 Osoba ,koja je naslijedila nešto-znači postala je vlasnik-nikada   ne gubi  svoje pravo vlasništva
ius @ 21:48 |Komentiraj | Komentari: 0
From:  com.hr]
Sent: Monday, May 17, 2010 10:54 AM
To: ridert@optinet.hr
Subject:  
 
Molim da mi odgovorite na pitanje.
U mirovini sam od pokojnog supruga, kada bi se ponovno vjenćala dali bih izgubila obiteljsku mirovinu. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru, uz pozdrav.
 
 
 _____________________________________________________
Članak 70.
(1) Stupanjem u brak odnosno izvanbračnu zajednicu gube pravo na obiteljsku mirovinu:
1) udovica, odnosno udovac mlađi od 50 godina, osim ako to pravo imaju zbog opće nesposobnosti za rad,
2) djeca osiguranika, braća, sestre i druga djeca bez roditelja, osim djece koja to pravo imaju zbog opće nesposobnosti za rad i djece koja se nalaze na redovitom školovanju.
(2) Udovici, odnosno udovcu koji je stupanjem u novi brak ili u izvanbračnu zajednicu izgubio pravo na obiteljsku mirovinu, a po bračnom, odnosno izvanbračnom drugu iz novoga braka ili nove izvanbračne zajednice nije ostvario obiteljsku mirovinu, uspostavlja se pravo na prijašnju obiteljsku mirovinu uz uvjet da u trenutku prestanka novog braka ili nove izvanbračne zajednice ima dijete iz prijašnjeg braka ili izvanbračne zajednice koje se koristi obiteljskom mirovinom i da prema tome djetetu obavlja roditeljske dužnosti.
(3) Odredbe ovoga Zakona o stjecanju, određivanju, korištenju, ponovnom određivanju i gubitku prava na obiteljsku mirovinu udovice, odnosno udovca odgovarajuće se primjenjuju na izvanbrač nog druga i razvedenog bračnog druga koji je ostvario pravo na uzdržavanje.
Iz NN 35/08: Pravo na obiteljsku mirovinu može ostvariti osoba ako izvanbračna zajednica postoji na dan stupanja na snagu ovoga Zakona, a trajala je najmanje tri godine.
 
ius @ 17:50 |Komentiraj | Komentari: 0
nedjelja, svibanj 16, 2010
 

From:  com.hr]
Sent: Saturday, May 15, 2010 9:50 AM
To: ridert@optinet.hr
 
 
Molim da mi odgovorite na pitanje. U obiteljskoj sam mirovini. Živim 4 godine u vanbraćnoj zajednici. U slućaju smrti vanbraćnog druga, dali bi po zakonu mogla ostvariti i naslijediti od njega obiteljsku mitovinu (jer je njegova mirovina veća). U naprijed zahvaljujem na odgovoru.
 
 
 Izvod iz Zakona o mirovinskom osiguranju-redakcijski  pročišćeni tekst zakona NN 102/98, 127/00, 59/01, 109/01, 147/02, 117/03, 30/04, 177/04, 92/05, 43/07, 79/07, 35/08, 40/10
 
 
Članak 21.
(1) U slučaju smrti osiguranika ili korisnika starosne, prijevremene starosne ili invalidske mirovine osigurani su članovi njegove obitelji, i to:
1) udovica, odnosno udovac,
2) razvedeni bračni drug s pravom na uzdržavanje, (odlukom Ustavnog suda NN 43/07 – ovaj stavak prestaje važiti 31.prosinca 2007.g.)
3) djeca rođena u braku ili izvan braka ili posvojena,
4) pastorčad koju je osiguranik uzdržavao, unučad koju je osiguranik uzdržavao - ako su bez oba roditelja ili ako imaju jednog ili oba roditelja kod kojih postoji opća nesposobnost za rad,
5) roditelji - otac, majka, očuh, maćeha i posvojitelj osiguranika koje je osiguranik uzdržavao,
6) djeca bez roditelja - braća, sestre i druga djeca koju je osiguranik uzeo na uzdržavanje, ako su bez oba roditelja ili ako imaju jednog ili oba roditelja kod kojih postoji opća nesposobnost za rad.
(2) Smatra se da je osiguranik, odnosno korisnik mirovine uzdržavao člana obitelji iz stavka 1. ovoga članka:
1. ako je član obitelji živio s njime u zajedničkom kućanstvu i nema vlastitih prihoda dovoljnih za uzdržavanje, jer nema dohodak od poljoprivrede i šumarstva ili ako mu drugi stalni prihod u trenutku smrti osiguranika ili korisnika mirovine nije bio veći od 66% svote najniže starosne mirovine određene za 15 godina mirovinskog staža prema ovome Zakonu, ili
2. ako član obitelji nije živio s njime u zajedničkom kućanstvu i nema vlastitih prihoda dovoljnih za uzdržavanje prema točki 1. ovoga stavka, a umrli osiguranik odnosno korisnik mirovine redovito mu je osigurao sredstva za uzdržavanje u prosječnoj svoti od najmanje 80% svote najniže starosne mirovine određene za 15 godina mirovinskog staža prema ovome Zakonu.
 (3) Pravo na obiteljsku mirovinu ostvareno prema stavku 2. ovoga članka prestaje kada dođe do promjene u prihodima korisnika mirovine, tako da isti pređu svotu iz stavka 2. ovoga članka.
 (4) Članovi obitelji iz stavka 1. ovoga članka, osigurani su za slučaj smrti osoba iz članka 18. do 20. ovoga Zakona, ako je smrt tih osoba nastala zbog ozljede na radu ili bolesti, dok su obavljale poslove pod okolnostima iz članka 18. do 20. ovoga Zakona.
(5) Pod članom obitelji iz stavka 1. točke 1. ovoga članka smatra se i izvanbračni drug koji je s osiguranikom ili s korisnikom mirovine do njegove smrti živio u zajedničkom kućanstvu najmanje tri godine. Status izvanbračne zajednice utvrđuje se u izvanparničnome sudskom postupku.
 
 
 
Članak 70.
(1) Stupanjem u brak odnosno izvanbračnu zajednicu gube pravo na obiteljsku mirovinu:
1) udovica, odnosno udovac mlađi od 50 godina, osim ako to pravo imaju zbog opće nesposobnosti za rad,
2) djeca osiguranika, braća, sestre i druga djeca bez roditelja, osim djece koja to pravo imaju zbog opće nesposobnosti za rad i djece koja se nalaze na redovitom školovanju.
(2) Udovici, odnosno udovcu koji je stupanjem u novi brak ili u izvanbračnu zajednicu izgubio pravo na obiteljsku mirovinu, a po bračnom, odnosno izvanbračnom drugu iz novoga braka ili nove izvanbračne zajednice nije ostvario obiteljsku mirovinu, uspostavlja se pravo na prijašnju obiteljsku mirovinu uz uvjet da u trenutku prestanka novog braka ili nove izvanbračne zajednice ima dijete iz prijašnjeg braka ili izvanbračne zajednice koje se koristi obiteljskom mirovinom i da prema tome djetetu obavlja roditeljske dužnosti.
(3) Odredbe ovoga Zakona o stjecanju, određivanju, korištenju, ponovnom određivanju i gubitku prava na obiteljsku mirovinu udovice, odnosno udovca odgovarajuće se primjenjuju na izvanbrač nog druga i razvedenog bračnog druga koji je ostvario pravo na uzdržavanje.
Iz NN 35/08: Pravo na obiteljsku mirovinu može ostvariti osoba ako izvanbračna zajednica postoji na dan stupanja na snagu ovoga Zakona, a trajala je najmanje tri godine.
 
Dakle,slijedeći ovaj zakonski tekst po /izvod/ vi imate pravo na obiteljsku mirovinu-jer je promjenama zakona iz 2008  pravo na obiteljsku mirovinu omogućeno i vanbračnom drugu s uvjetom-trajanje 3 godine.
Naravno- slijedeći i ostale uvjete
Članak 62.
(1) Udovica ima pravo na obiteljsku mirovinu:
1) ako je do smrti bračnog druga, po kojem joj to pravo pripada, navršila 50 godina života ili
2) ako je mlađa od 50 godina života i ako je do smrti bračnog druga nastupila opća nesposobnost za rad ili je takva nesposobnost nastala u roku od jedne godine nakon smrti bračnog druga ili
3) ako je nakon smrti bračnog druga ostalo jedno ili više djece koja imaju pravo na obiteljsku mirovinu po ocu, a udovica obavlja roditeljske dužnosti prema toj djeci. Udovica kod koje tijekom trajanja prava na toj osnovi nastupi opća nesposobnost za rad zadržava pravo na obiteljsku mirovinu dok postoji takva nesposobnost.
(2) Udovica koja do smrti bračnog druga nije navršila 50, ali je imala navršenih 45 godina života, ima pravo na obiteljsku mirovinu kada navrši 50 godina života.
(3) Udovica koja je tijekom trajanja prava na obiteljsku mirovinu, stečenog prema stavku 1. točki 3. ovoga članka navršila 50 godina života, zadržava pravo na obiteljsku mirovinu trajno, a ako udovici to pravo prestane prije navršene 50. godine, ali nakon navršene 45. godine života, može pravo ponovno ostvariti kada navrši 50 godina života.
(4) Udovica koja je do smrti bračnog druga ili prestanka prava na obiteljsku mirovinu navršila 45 godina života, stječe pravo na obiteljsku mirovinu i prije navršenih 50 godina života ako kod nje nastupi opća nesposobnost za rad.
(5) Udovac ima pravo na obiteljsku mirovinu pod uvjetima iz stavka 1. do 4. ovoga članka.
(6) Udovica ima pravo na obiteljsku mirovinu i kada je dijete osiguranika rođeno nakon njegove smrti (stavak 1. točka 3.) i to joj pravo pripada od dana smrti osiguranika.
 
 
 
 
 
 
 


ius @ 18:30 |Komentiraj | Komentari: 0
From: .t-com.hr]
Sent: Saturday, May 15, 2010 9:30 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: Ugovor o ploduživivanju
 
Poštovani,
Moj pok.otac je ostavio Ugovor o plodouživanje tj.doživotnog korištenja stana supruzi mojoj maćehi.Ostavina se vodi na sudu koja nije još okončana,u međuvremenu maćeha vrši adaptaciju stana bez mog znanja i suglasnosti (naime ja ne živim u tom stanu),predmetni stan nije bračna stečevina otac ga je naslijedio poslije smrti moje bake tj.svoje majke.Zanima me da li sam trebala biti obaviještena o adaptaciji stana,dali će me teretiti za troškove adaptacije,dali ona ima pravo na adaptaciju stana i koja su moja prava na taj stan,napominjem da se ostavinska rasprava još vodi na sudu.
Unaprijed se zahvaljujem na odgovoru.
__________________________________________________________________________________________      
 Izvod iz zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima - redakcijskipročišćeni tekst zakona NN 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09
 
 
c/ Pravo stanovanja
Članak 217.
(1) Pravo stanovanja je osobna služnost koja svojega nositelja (stanovatelja) ovlašćuje da se služi nečijom stambenom zgradom ili njezinim dijelom namijenjenim stanovanju (poslužna stvar) u skladu s tom namjenom, a čuvajući njezino sućanstvo.
(2) Pravo stanovanja prosuđuje se po pravilima o uporabi, ako nije što drugo određeno.
(3) Ovlašćuje li pravo stanovanja svojega nositelja da se služi svim dijelovima zgrade koji su za stanovanje tako da ih, čuvajući sućanstvo, u cijelosti uživa, tad je to plodouživanje stambene zgrade, pa se prosuđuje po pravilima o plodouživanju.
(4) U svakom slučaju vlasnik zadržava pravo raspolagati onim dijelovima nekretnine koji nisu namijenjeni stanovanju a i stambenim dijelovima koji nisu predmetom stanovateljeva prava stanovanja, ali ne tako da time spriječi izvršavanje prava stanovanja.
(5) Izvršavanjem prava stanovanja ne smije se vlasniku onemogućiti ili otežati potrebno nadgledanje cijele njegove nekretnine.
 
a/ O pravu plodouživanja
Uopće
Članak 203.
(1) Pravo plodouživanja je osobna služnost koja svojega nositelja (plodouživatelja) ovlašćuje da se u svakom pogledu služi nečijom stvari (poslužna stvar) u skladu s njezinom namjenom, čuvajući njezino sućanstvo.
(2) Pravo plodouživanja može postojati na poslužnoj stvari koja je nepotrošna, bilo pokretna ili nepokretna, kao i na više pokretnih stvari zajedno; na potrošnim stvarima moguće je samo nepravo plodouživanje.
(3) Pravo plodouživanja može postojati na pravu koje daje plodove ili druge koristi; u tom se slučaju uzima da je to pravo stvar, pa se na odgovarajući način primjenjuje ono što je određeno za stvari iz stavka 2. ovoga članka.
(4) Predmet svakoga prava plodouživanja je stvar u smislu stavka 2. do 4. ovoga članka, zajedno sa svim svojim pripadnostima.
(5) Pravo plodouživanja iste poslužne nekretnine može imati i više osoba, u kojem je slučaju svaka samostalni nositelj svojega dijela prava plodouživanja, osim kad su u takvu odnosu da im pravo plodouživanja ili neki dio toga prava pripada zajednički; u sumnji se uzima da svakoj pripada jednaki dio prava plodouživanja.
(6) Kad je poslužna nekretnina u vlasništvu više suvlasnika ili zajedničkih vlasnika, svaki od njih mora trpjeti da se ovlaštenik prava plodouživanja koje tereti njihovu nekretninu njome služi na način na koji ga ovlašćuje njegovo pravo.
 
 
Ovlasti
Članak 204.
(1) Plodouživatelj je ovlašten da se, bez obzira na to kolike su mu potrebe, služi poslužnom stvari u skladu s njezinom namjenom, da je posjeduje kao nesamostalni posjednik te je potpuno za sebe rabi, a njegov je i čisti prihod od čiste vrijednosti te stvari, ali sve to samo u granicama očuvanja sućanstva, što uključuje i očuvanje temeljne namjene poslužne stvari.
(2) Plodouživatelj može pravnim poslom prepustiti drugoj osobi izvršavanje svojih ovlaštenja iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Vlasnik poslužne stvari mora trpjeti izvršavanje plodouživateljevih ovlasti na svojoj stvari, a svoje pravo vlasništva smije izvršavati ako time ne vrijeđa plodouživateljevo pravo.
________________________________________________________________-
Slijedom Vašeg upita i izvoda iz zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima
Osoba-mora čuvati sućanstvo nekretnine-u prijevodu –njena bit,supstanca(npr iz gospodarske zgrade pretvoriti u stambenu)
Vidite kakva je to adaptacija-ukoliko ta adaptacija obogaćuje stvar-bilo bi dozvoljeno,a ako tom adaptaciijom se smanjuje vrijednost stvari ili se ona u mijenja svom izgledu/sućanstvo/-plodouživatelju je to zabranjeno.
Ako je ta adaptacija dozvoljena-ona snosi troškove
Naglasiti je da pravo plodouživanja nije nasljedno pravo-to pravo  strogo se veže samo za  osobu kojoj je namijenjeno.
U svakom slučaju-možete se obratiti sudu tužbom-ukoliko ta adaptacija nije u skladu s onim što je navedeno gore u tekstu odnosno,ako nije u skladu s  pravilima Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim  pravima,a koja uređuju materiju služnosti.
 
Bez obzira na činjenicu što ostavinska rasprava nije završena -možete ustati tužbom.
Koja su Vaša prava-pa to je Vaše vlasništvo-no ne smijete  istu ometati  istu u pravu stanovanja.
 
 
 
 
 
 
 
ius @ 17:50 |Komentiraj | Komentari: 0
From: @gmail.com]
Sent: Sunday, May 09, 2010 9:21 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: pravna pomoć
 
Molila bi vas za jednu pravnu pomoć.
Otprilike prije četri godine kupac zainteresiran za kupnju mog poljoprivrednog zemljišta dao mi je kaparu te se obvezao ostatak novca isplatiti u najkraćem roku.
Međutim niti nakon dvije godine on nije meni ništa isplatio a zemlju je uredno obrađivao i iskorištavao.
Nakon mojih mnogobrojnih upita o konačnoj isplati jasno mi je dao do znanja da novca nema.
Budući da mi je priznao kako nema novaca naložila sam mu da zemlju više ne obrađuje.
Ali i nakon četri godine on i dalje obrađuje zemlju a meni prjeti da mu moram vratit kaparu i neda mi pristupit zemlji.
Dali ja njemu moram vraćat kaparu i dali mogu od njega u protivnom tražit otštetu za obradu moje zemlje u trajanju od četri godine?
Moram napomenut da nismo potpisivali nikakav ugovor nikada sve je bilo usmeno na povjerenje.
Puno hvala.
_____________________________________________________________
 
Izvod  iz zakona oobveznim odnosima
1. Kapara
Vraćanje i uračunavanje kapare
Članak 303.
(1) Ako je u trenutku sklapanja ugovora jedna strana dala drugoj stanovit iznos novca ili stanovitu količinu drugih zamjenljivih stvari kao znak da je ugovor sklopljen (kapara), ugovor se smatra sklopljenim kad je kapara dana, ako nije što drugo ugovoreno.
(2) U slučaju ispunjenja ugovora kapara se mora vratiti ili uračunati u ispunjenje obveze.
(3) Ako što drugo nije ugovoreno, strana koja je dala kaparu ne može odustati od ugovora ostavljajući kaparu drugoj strani, niti to može učiniti druga strana vraćanjem dvostruke kapare.
Neispunjenje ugovora
Članak 304.
(1) Ako je za neispunjenje ugovora odgovorna strana koja je dala kaparu, druga strana može po svojem izboru zahtijevati ispunjenje ugovora, ako je to još moguće, ili tražiti naknadu štete, a kaparu uračunati u naknadu ili vratiti, ili se zadovoljiti primljenom kaparom.
(2) Ako je za neispunjenje ugovora odgovorna strana koja je primila kaparu, druga strana može, po svojem izboru zahtijevati ispunjenje ugovora, ako je to još moguće, ili tražiti naknadu štete i vraćanje kapare, ili tražiti vraćanje dvostruke kapare.
(3) U svakom slučaju, kad druga strana zahtijeva ispunjenje ugovora, ona ima pravo i na naknadu štete koju trpi zbog zakaš njenja.
(4) Sud može, u slučajevima iz stavka 1. i 2. ovoga članka, na zahtjev zainteresirane strane smanjiti pretjerano veliku kaparu.
Djelomično ispunjenje ugovora
Članak 305.
(1) U slučaju djelomičnog ispunjenja obveze vjerovnik ne može zadržati kaparu, nego može zahtijevati ispunjenje ostatka obveze i naknadu štete zbog zakašnjenja, ili tražiti naknadu štete zbog nepotpunog ispunjenja, ali se u oba slučaja kapara uračunava u naknadu.
(2) Ako vjerovnik raskine ugovor i vrati ono što je primio kao djelomično ispunjenje, on može birati između ostalih zahtjeva koji pripadaju jednoj strani kad je za neispunjenje ugovora odgovorna druga strana.
 
Slijedom naveden izvoda iz zakona i sadržaja Vašeg upita -možete zadržati kaparu-te  ako ne ide mirno-ustanite tužbom  pred sudom-da Vas  gospodin ne ometa i Vašem vlasništvu
 
 
ius @ 15:34 |Komentiraj | Komentari: 0
From:  i2@h-1.hr]
Sent: Wednesday, May 12, 2010 6:19 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: Uvjeti stanovanja
 
Poštovani ,
Predstavnik sam suvlasnika stambene zgrade Kriška 107 Zagreb
U zadnje vrijeme imamo problema u zgradi s jednim suvlasnikom koji se prije godinu dana uselio u zgradu.
Nova vlasnica radi u muzičkoj školi i u svom stanu ima klavir – glasovir i sada svaki dan po nekoliko puta glasno uvježbava sviranje klavira.
Neposredni susjedi sada se meni žale da ih ometa u njihovim stanovima s tim sviranjem jer djeca im ne mogu učiti, navečer ne mogu ići spavati oko 21,30 sati, ne može se gledati televizija i slične pritužbe ovisno od suvlasnika do suvlasnika.
Pričao sam s predmetnim suvlasnikom zbog sviranja klavira, ona kaže da smije svirati u svojem stanu i priča završena.
 
Obzirom da sam predstavnik suvlasnika poznajem nešto zakona pa između ostaloga Zakon o suvlasništvu članak 110 i Zakon o dozvoljenoj količini buke  (2002) ne znam koji članak, gdje se dijelom govori o
Emisiji buke i jačini u decibelima izvora buke.
 Napomenjem da se sviranje klavira često dešava itvan vremenskih ograničenja Kućnog reda (14.00 -  17.00 i 22.00 – 06.00 sat).
Molim Vas što učiniti
 
Sa štovanjem
 
 ________________________________________________________________________
 Zakon o suvlasništvu ne postoji-Postoji zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima,ali se ne opterećujte time.
Ona doista Vas ometa u vašem svakidašnjem životu-bukom.
Podnesite –koliko vas ima zainteresiranih –tužbu radi štetnih imisija
A po kojoj će te navesti sve cijeli tok događanja.ukoliko je tako kako ste naveli- dotična nije u pravu-nema pravo druge ometati/ne zamarajte se s jedinicama za buku/
Tu se radi o osobi koja nema kulturu  zajedničkog življenja.
Ne dajte se
ius @ 15:30 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, svibanj 11, 2010
From: @yahoo.com]
Sent: Tuesday, May 11, 2010 1:58 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: doživotno uzdržavanje
 
nakon smrti oca ostavinskom raspravom smo maćeha (izvanbračna supruga mog oca) i ja postali nasljednici kuće u jednakim dijelovima. iza oca ostalo je dosta dugova (firma, banke itd.). moja sestra se odrekla svog dijela kuće a u moju korist, tako da smo maćeha i ja sada jedini nasljednici. napravili smo diobni ugovor čija je koja etaža kuće pošto kuća nije etažirana, i ugovor ovjerili kod biljejžnika... maćeha boluje od neizlječive bolesti i sklopija je ugovor o doživnotm uzdržavanju sa svojom sestrom.da li to znači da njena sestra ne treba vratiti dugove mog pokojnog oca tj. da ja jedini morammaćehina sestra može polagati pravo na moj dio  kuće koje smo maćeha i ja utvrdili? hvala, hitno je..
_______________________________________________________________________________
Neče biti tako kako kažete.
Svi dugovi koji su postojali trenutkom smrti ostavitelja prelaze na nasljednike ,ali u visini nasljeđenog dijela.Vara se Vaša maćeha,ako misli da ugovorom o udržavanju,koji je sklopila sa svojom sestrom  se riješila obveze vraćanja duga-Nije.
Ukoliko budete pozvani na povrat dugova-možete „signalizirati“ tko je sve naslijedio,a vi ste u obvezi vraćanja duga u visini  nasljedstava  kojeg ste naslijedili odosno primili od sestre.Treći Vas ne mogu teretiti –niti po jednom temelju nastanka duga  na 100% vraćanje.
 
ius @ 17:17 |Komentiraj | Komentari: 0
From:  email.t-com.hr]
Sent: Thursday, May 06, 2010 12:49 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: Premještaj
 
 
 
 
Poštovani,
imam problem u vezi premještanje očeve urne ( on je kremiran ) iz groblja Miroševac na Kutinsko groblje, naime grobno mjesto u koje je pokopan moj otac nije u vlasništvu naše obitelji, a mi smo kupili novo grobno mjeso u Kutini gdje i živimo i željeli bi urnu preseliti u našu obiteljsku grobnicu, ali traži se potvrda majke i svo troje dijece o suglasnosti ( između ostalog ). Tu nastaje problem, jer moja sestra je nestala prije godinu dana i te smo njezin nestanak prijavili policiji, može li se na bilo koji način ovo obaviti bez nje?
 
Hvala,
ra nestala treba provesti vanparnični postupak-prijedlog za dolazivanje smrti
A dolje ispod sam Vam dao –naslov iz bloga-pa će te vidjeti kako  sve ide-a po donošenju sudske odluke i pregovora  s nadležnim za to pitanje-bit će moguće premjestiti urnu
Sve polako.
Bit će sve dobro
 
 
ius @ 16:36 |Komentiraj | Komentari: 0
 

From:  gmail.com]
Sent: Thursday, May 06, 2010 2:15 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: pitanje
 
Postovani,skrbnik sam osobe koja ima mjeru obaveznog čuvanja i lječenja u psih.ustanovi.S obzirom na tu mjeru nisam u mogucnosti direktno brinuti o sticeniku,vec ga posjecujem nosim potrepštine,brinem o njegovoj imovini zbog njegove odsutnosti.i obavljam sve pravne poslove vezane za njegova prava i obveze.Štićenik je lišen poslovne sposobnosti,i zbog povjesti bolesti i psih.vještačenja vidljivo je da je jedino moguce da trajno ostane u psih.ustanovi na odjelu zatvorenog tipa.S obzirom na sve ovdje navedeno zanima me dali je moguce da ja ili bilo tko drugi postane štićenikov dozivotni uzdržavatelj.molim vas odgovorite mi direktno na mail.hvala
 __________________
Vjerovatno imate rješenje o postavljenju.
Znači,onaj tko vas je postavio.a na Vaš zahtjev,radi-recimo-promjenjenih okolnosti-javljate se podneskom-da Vas razriješe  te dužnosti
Izvod iz Obiteljskog zakona
Članak 192.
(1) Centar za socijalnu skrb razriješit će skrbnika dužnosti, ako utvrdi da je u obavljanju dužnosti nemaran, da ugrožava štićenikove interese, da zlorabi svoje ovlasti ili ako ocijeni da bi za štićenika bilo korisnije da mu se imenuje drugi skrbnik.
(2) Centar za socijalnu skrb zatražit će štićenikovo mišljenje o razrješenju njegova skrbnika, ako je on sposoban shvatiti o čemu se radi.
(3) Centar za socijalnu skrb razriješit će skrbnika dužnosti kad on to zatraži, a najkasnije u roku od dva mjeseca od dana podnošenja zahtjeva.
(4) U slučaju iz stavka 1. i 2. ovoga članka centar za socijalnu skrb će bez odgode štićeniku imenovato novog skrbnika


Članak 193.
(1) U slučaju promjene skrbnika centar za socijalnu skrb će zatražiti izvješće dosadašnjeg skrbnika i odrediti rok u kojem treba obaviti primopredaju dužnosti.
(2) O primopredaji se sastavlja zapisnik u nazočnosti službenika centra za socijalnu skrb, obaju skrbnika i štićenika, ako je on sposoban shvatiti o čemu se radi.
(3) Ako dosadašnji skrbnik nije podnio izvješće ili nije u mogućnosti biti nazočan primopredaji dužnosti, centar za socijalnu skrb upoznat će novog skrbnika s osobnim i imovinskim stanjem štićenika.
Članak 194.
U slučaju prestanka skrbništva centar za socijalnu skrb pozvat će skrbnika da u određenom roku podnese izvješće o svojem radu i stanju štićenikove imovine, te da preda imovinu na upravljanje štićeniku ili njegovu roditelju ili posvojitelju. Predaja se obavlja u nazočnosti skrbnika, štićenika, roditelja ili posvojitelja i službenika centra za socijalnu skrb, o čemu se sastavlja zapisnik

ius @ 16:27 |Komentiraj | Komentari: 0
From: gmail.com]
Sent: Tuesday, May 11, 2010 8:40 AM
To: ridert@optinet.hr
Subject: pitanje
 
POŠTOVANI

Čitajući sve ovo malo sam se i snašla a malo i nisam.Ja sam bila obrtnik od 2000-2007 ali kada sam zatvorila obrt došlo je do toga da sam naravno imala dugovanja prema mirovinskom i socijalnom tada je to bilo oko 50000kn dok je sada sa vremenom narastao na 133000kn,ja sam nakon zatvaranja obrta sljedeće 2god,otplaćivala tj,sa računa su mi  uzimali oko1,500kn,ali to mi u 2 god nije pokrilo ništa jer mjesečna kamata mi je oko5000kn,sada je došlo do toga da su mi legli sa ovrhom na jedan dio zemlje..Sve to razumijem ali me zanima dali postoji nekako riješenje da se taj dug umanji jer te kamate ne mogu ni otplatiti mjesečne jer sada nigdje ni ne radim (zbog tehnološkog viška)kao i mnogi u državi?Vidim da zastara nastupa10god,nakon zatvaranja obrta to dočekati neću,ali me zanima da li mogu zahtijevati da mi se briše radni staž za tih 7 godina i da jednostavno nemam upisa u radnu knjižicu,jer sam čula da su to nekima napravili..Rađe brisani staž nego nemogućnost povrata potraživanja?
Unaprijed hvala
__________________________________________________________________________
 
Ne možete vi ,a niti ja ,nametati pravila-odnosno način rješavanja obveze.državnom tijelu,a po kojem ste bili u obvezi,a niste je izmirili-Vi ste dužnik.Za to vrijeme koje ste plaćali vi ste bili osigurani.
Protekom 10 godina,ako se sve ne otplati-izdaje se po zahtjevu rješenje o nenaplativosti
ius @ 16:15 |Komentiraj | Komentari: 0
From: gmail.com]
Sent: Monday, May 10, 2010 1:19 AM
To: ridert@optinet.hr
Subject: Obrtnici, imovina, ovrha
 
Poštovani,

zanima me sljedeće. Ukoliko teoretski kao obrnitk zbog poslovnih teškoća se nadjem u situaciji da budem primoran zatvoriti obrt, no isto nisam u mogućnosti učiniti zbog postojecih dugovanja za doprinose. Da li porezna uprava (država) ima pravo pokrenuti postupak ovrhe nad imovinom mojeg sina/kćeri kako bi se naplatila ili isključivo to smije iz imovine koja pripada meni?

Unaprijed hvala!
 ______________________________________________________________________
Samo iz imovine koja pripada samo Vama.
No druga strana-može dokazivati da je sin ili neko drugi stekao imovinu npr- darovnim ugovorom ili prodajom od Vas(realna mogućnost)-iz čega bi se mogao izvesti zaključak i ići na poništenje ugovora da ste vi u trenutku dugovanja  napravili taj ugovor da bi izbjegli  svoju obvezu.
No u stvarnosti-u realnom životu- to je rijetkost
ius @ 16:07 |Komentiraj | Komentari: 0
From: gmail.com]
Sent: Monday, May 10, 2010 11:33 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: zastara stambena pričuva
 
poštovani,
 
dobila sam tužbu za neplaćene račune za stambenu pričuvu od 15.11.2007. - 15.04.2010. dali bar od oni od 2007. mogu past u zastaru prema ZOO:
 
Članak 232.
(1) Zastarijevaju za jednu godinu:
1) tražbina naknade za isporučenu električnu i toplinsku energiju, plin, vodu, za
dimnjačarske usluge i za održavanje čistoće, kad je isporuka, odnosno usluga
obavljena za potrebe kućanstva,
2) tražbina radiopostaje i radiotelevizijske postaje za uporabu radioprijamnika i
televizijskog prijamnika,
3) tražbina pošte, telegrafa i telefona za uporabu telefona i poštanskih pretinaca te
druge njihove tražbine koje se naplaćuju u tromjesečnim ili kraćim rokovima,
4) tražbina pretplate na povremene tiskovine, računajući od isteka vremena za koje
je tiskovina naručena. (2) Zastara teče iako su isporuke ili usluge produljene.
 
 
ne razumijem točno dal zastara teče godinu dana od ispostavljanja računa, odnosno kad je usluga obavljena ili godinu dana od pokretanja sudskog postupka za njihovu naplatu?
 
navedene račune nisam platila osim iz razloga što nisam mogla jer se već 3 i pol godine vučem po sudovima za naplatu alimentacije i oš ni kune nisam dobila, zbog porasta rate stambenoh kredita, zbog smanjenja plaće od 1.400,00 kn te zbog nikakve usluge poduzeća koje uslugu ispostavlja - curi mi krov u stanu, prijavila sam 2007 god i do dan danas niko nije došao pogledat, na prozorima u zgradi na stubištu nema nijedene kvake tako da se u slučaju požara ne mogu otvoriti, jednom smo se skoro ugušili kad su vatrogasci došli na intervenciju,sve je staro i oronulo, krenulo se u uvođenje interfona - ostalo je na montaži zvon ana ulazu pred 6 mj, otada se stubište zaključava i ako nemaš ključ kojim slučajem ili mobitel da javiš gore u stan da dole čekaš ili ako ti gosti žele izaći navečer van ili ja npr., a ključ mi je kod muža koji se kasnije vraća - opet u slučaju požara ili sl nepogode, zatočen si u zgradi, ne možeš van bez ključa kad je stubište zaključano.isto poduzeće pored zgrade gradi novu i sve prozore je pri gradnji oblio cement (mokra smjesa betona)  i to tako stoji već 3 god, prozori se ne mogu otvorit pa i da sami hoćemo ne možemo to iznutra oprat, svi elektrrini ormarići su otvoreni i svatko može petljatp njima - na osnovu toga mi je od elektre naplaćeno 1.300,00 kn za samostalno uključenje struje i sl..
sve u svemu, ništa osim lopate za snijeg nije nabavljeno iz tog fonda u koji bi trebali uplaćivat novce
 
molim vas pomoć, imam još 10 dana da uložim prigovor na tužbu.
 
hvala.
 
Srdačan pozdrav,
 
_______________________________________________________________________________


 
 
 
 
pišete
..................................dobila sam tužbu za neplaćene račune za stambenu pričuvu od 15.11.2007. - 15.04.20 10..............".
 
Niti jedan Vaš račub od 2007 gosine nije u zastari/računajte sami-tri godine od najranijeg-ako je to 11,2007-bilo bi to tek u 11 mjesecu 2010
Potraživanja s temelja pričuve zastarjevaju  za 3 godine-računajuči za svaki dospjeli mjesečni iznos
 
Izvod iz Zakona o obveznim odnosima
Povremene tražbine
Članak 226.
(1) Tražbine povremenih davanja koja dospijevaju godišnje ili u kraćim razdobljima, pa bilo da se radi o sporednim povremenim tražbinama, kao što je tražbina kamata, bilo da se radi o takvim povremenim tražbinama u kojima se iscrpljuje samo pravo, kao što je tražbina uzdržavanja, zastarijevaju za tri godine od dospjelosti svakoga pojedinog davanja.
(2) Isto vrijedi za anuitete kojima se u jednakim unaprijed određenim povremenim iznosima otplaćuju glavnica i kamate, ali ne vrijedi za otplate u obrocima i druga djelomična ispunjenja.
 
Što se tiče Vašeg shvaćanja zajedničke pričuve,a u odnosu na Vaš upit
 
Izvod iz Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima
 
 
Uprava svih suvlasnika
Članak 85.
(1) Cijelom nekretninom na kojoj je na jednom ili više suvlasničkih dijelova osnovano vlasništvo određenoga posebnog dijela upravljaju suvlasnici po općim pravilima o upravljanju suvlasničkom stvari, ako ovim Zakonom nije što drugo određeno.
(2) Suvlasnici su dužni sudjelovati u upravljanju nekretninom, odrediti osobu koja će obavljati poslove zajedničkoga upravitelja i osnovati zajedničku pričuvu.
(3) Ako odgovarajući suvlasnički dio na kojem je uspostavljeno vlasništvo određenoga posebnog dijela nekretnine steknu dvije ili više osoba kao suvlasnici ili zajednički vlasnici, sve te osobe sudjeluju u upravljanju kao da su one sve zajedno jedan suvlasnik cijele stvari, pri čemu se na odgovarajući način primjenjuju pravila obveznoga prava o solidarnosti vjerovnika, odnosno dužnika.
(4) Suvlasnici donose u pisanom obliku odluke o poduzimanju poslova redovite uprave i izvanrednih poslova, s tim da međusobne odnose mogu odrediti pisanim sporazumom (međuvlasnički ugovor).
 
Zajednička pričuva
Članak 90.
(1) Zajednička pričuva iz članka 85. stavka 2. ovoga Zakona je namjenski vezana zajednička imovina svih koji su suvlasnici nekretnine, namijenjena za pokriće troškova održavanja i poboljšavanja nekretnine te za otplaćivanje zajma za pokriće tih troškova.
(2) Zajedničku pričuvu tvore novčani doprinosi koje su suvlasnici uplatili na temelju odluke donesene većinom suvlasničkih dijelova, odnosno odluke koju je na zahtjev nekoga suvlasnika donio sud s obzirom na predvidive troškove i uzimajući u obzir imovinsko stanje svih suvlasnika.
(3) Zajedničkom pričuvom upravljaju suvlasnici, odnosno upravitelj nekretnine kao imovinom odvojenom od imovine bilo kojega suvlasnika, uloženom na način da donosi plodove.
(4) Dopuštena su samo ona plaćanja iz pričuve koja su učinjena radi plaćanja troškova održavanja i poboljšavanja nekretnine ili otplatu zajma uzetoga za pokriće tih troškova; ovrhu je dopušteno provoditi na zajedničkoj pričuvi samo radi podmirenja tih tražbina.
(5) Upravitelj kojem je završila uprava dužan je bez odgađanja položiti račun o pričuvi i ostatak predati novom upravitelju; razriješi li sud upravitelja, naložit će mu da u roku od četrnaest dana pod prijetnjom ovrhe preda utvrđeni ostatak novom upravitelju.
(6) Suvlasnik koji je otuđio svoj suvlasnički dio nekretnine nema pravo zahtijevati povrat svoga doprinosa u zajedničku pričuvu, nego taj ostaje i dalje u njoj kao doprinos toga suvlasničkoga dijela.
 
 
Ovo što navodite o stanu i njegovo stanje-to je drugo pitanje i to se uređuje međuvlasničkim ugovorom i kulturom stanara,a kakva je ponegdje…najbolje bi se bilo odseliti(osobno mišljenje)
 
Dakle,za ono što se tertite nema zastare,a razloge koje navodite nisu u uzročno-posljedičnoj vezi.
Ja bih prije toga pregovarao s  upraviteljem ili tko Vas već tuži-u smislu,a poradi navedenih razloga-da li se na miran način može iznaći neko rješenje(poček i sl)
 
 
 
 
 
 
ius @ 16:00 |Komentiraj | Komentari: 0
 

From: @hotmail.com]
Sent: Saturday, May 08, 2010 10:03 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: oporuka
 
Postovani,
napravila bih pismenu oporuku .
Da li je mogu dati na čuvanje mojoj kćeri koja se i nalazi u
oporuci ili  na koji drugi način je pohraniti.
Hvala na odgovoru i srdačan pozdrav 
_____________________________________________________________________

Prema Zakonu o nasljeđivanju-možete otići na sud,sudac je uzeti oporuku na zapisnik i zavesti je pod brojem-te će donijeti provedbeno rješenju  o čuvanju iste u sudu-Vi dobojate kopiju zapisnika s brojem oporuke.
To je nasjsigurnije i najpametnije
Izvod iz Zakona o nasljeđivanju
Predaja oporuke na čuva­­nje
Članak 34.
(1) Oporučite­­lj može svoju oporuku sam čuvati, ili je povjeriti na čuva­­nje kojoj drugoj fizičkoj ili pravnoj osobi.
(2) Ako oporučite­­lj želi povjeriti svoju oporuku na čuva­­nje sudu, javnom bi­­lježniku ili u inozemstvu konzularnom, odnosno diplomatsko-konzularnom predstavniku Republike Hrvatske, taj ju je dužan primiti na čuva­­nje bez obzira tko je oporuku sastavio, te postupiti pritom po pravilima ovoga Zakona (članak 167.).
 
Čuva­­nje oporuke
Članak 167.
(1) Na zahtjev oporučite­­lja, ­­nje­govu će oporuku primiti na čuva­­nje u Republici Hrvatskoj sud ili javni bi­­lježnik, a u inozemstvu hrvatskim držav­­ljanima konzularno, odnosno diplomatsko-konzularno predstavništvo Republike Hrvatske.
(2) Bez obzira tko je oporuku sastavio, osobe iz stavka 1. ovoga članka ne smiju odbiti primitak oporuke na čuva­­nje, ako oporuku na čuva­­nje predaje oporučite­­lj ili osoba koju je on za to opunomoćio.
(3) Prije prima­­nja oporuke na čuva­­nje utvrdit će se istovjetnost osobe koja oporuku predaje na čuva­­nje po pravilima za utvrđiva­­nje istovjetnosti oporučite­­lja, osim kada je ta osoba poznata osobno ili po imenu.
(4)  se predaje na čuva­­nje otvorena ili zatvorena.
(5)  prim­­ljena na čuva­­nje stavit će se u poseban omot i zapečatiti, pa će se dati potvrda da je  prim­­ljena na čuva­­nje.
(6) Osoba koja u ime suda, javnog bi­­lježnika, odnosno konzularnog ili diplomatsko-konzularnog predstavništva Republike Hrvatske prima oporuku na čuva­­nje, sastavit će o tome zapisnik, u kojem će navesti kako je utvrđena istovjetnost osobe koja je oporuku predala na čuva­­nje i u ­­nje­ga unijeti podatke, sazna­­nja i zapaža­­nja o svim okolnostima koje bi mogle biti važne za ocjenu va­­ljanosti oporuke.
(7) Ako je oporuku na čuva­­nje predala osoba koju je oporučite­­lj za to opunomoćio, zapisniku će se priložiti ta punomoć.
(8) Zapisnik o prima­­nju oporuke na čuva­­nje potpisuje osoba koja je u ime suda, javnog bi­­lježnika, odnosno konzularnog ili diplomatsko-konzularnog predstavništva Republike Hrvatske primila oporuku na čuva­­nje, a ako je pritom sudjelovao i zapisničar, i on potpisuje zapisnik, uz naznaku svojstva zapisničara.
Članak 168.
Sud, javni bi­­lježnik, odnosno konzularno ili diplomatsko-konzularno predstavništvo Republike Hrvatske koje je primilo oporuku na čuva­­nje čuvat će je s posebnom paž­­njom i odvojeno od ostalih spisa.
Obavijest o sastav­­ljenoj oporuci
Članak 169.
Sud, javni bi­­lježnik, odnosno konzularno ili diplomatsko-konzularno predstavništvo Republike Hrvatske koje je primilo oporuku na čuva­­nje o tome će bez odgode poslati obavijest u Hrvatski upisnik .
 
 
 
ius @ 15:54 |Komentiraj | Komentari: 0
From: @gmail.com]
Sent: Thursday, May 06, 2010 11:10 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: Poštovani!
 
Imam problem, a tiće se posudbe novca, radi se o ukupnoj sumi od 10 000 kn koje sam posudio jednim "prijateljima" u dva navrata,
skoro će 2 godine i nikako ne vraćaju novac, kad god sam im napomenuo da mi to vrate, uvijek su obećavali da će za mjesec dana vratiti,
- napismeno nemam ništa, što je najveća glupost koju sam napravio,
međutim imam svjedoka pred kojim su izjavili da sam im posudio gore navedenu sumu novaca,
- da li imam ikakve šanse da dobijem te novce putem tužbe na sudu?
Unaprijed zahvalan!
  ____________________________________________________________________________                                                                             
 Podnijeti tužbu radi naplate s privremenom mjerom-zabilježba spora ne nekoj njihovoj nekretnini(zemlja,kuća,auto i sl)
 
Vidite da mirno ne ide-morate tužbom,a po donošenju presude ide se u ovrhu
 
………“međutim imam svjedoka pred kojim su izjavili da sam im posudio gore navedenu sumu novaca“
 
Kako će ovo sud valorizirati  u skladu s drugim dokazim..............Vaše saslušanje,saslušanje dužnika………….
 
 
ius @ 15:49 |Komentiraj | Komentari: 0
From:  9@hotmail.com]
Sent: Monday, May 10, 2010 1:49 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: Gruntovna
 
Poštovani,
 
imam pravno pitanje za vas i unaprijde vam se zahvaljujem na odgovoru. Moj otac je prije 50 godina kupio zemljište 319 m2 u Zagrebu i izgradio kuću. Nakon nekoliko godina kupio je još jedan dodatni drugi dio koji se veže na našu parcelu (162 m2). Također i ostali susjedi su kupili svaki određeni dio druge parcele. Prije par godina pokrenuli smo riješavanje vlasničkog lista i dali izmejru katastarske čestice koja se sastoji od oba dijela. U međuvremenu je umro prodavatelj od kojega smo svi kupili parcelu i došlo je do brisanja njegovog imena iz vlasničke strukture pošto su se na njegov preostali dio upisali ljudi koj su ga uzdržavali. Od 4 moguća suvlasnika troje suvlasnika nam je popisalo aneks ugovora da se slažu da naš dio druge čestice je taj koji je katastarski određen dokle jedan suvlasnik ne želi potpisati papire iz nepoznatih razloga. Da li možemo obzirom da imamo potpise troje suvlasnika + ugovor o kupnji upisati se kao suvlasnici ili moramo ići na tužbu? Da li je ikako moguće izbječi tužbu?
 
Sa štovanjem,
 
 
_______________________________________________________________.
 Nije moguće izbjeći tužbu-morat će te ići tužbom na utvrđenje prava vlasništva,a po kojoj će te navesti
Povijest događanja.Iz razloga što suvlasništvo je  idealno vlasništvo-ti navedeni suvlasnici su suvlasnici u  idealnim omjerima-ne zna se  na toj parceli –čiji je dio konkretno  .S tužbom neće biti problema-malo će potrajati radi glava kao takvih ,
-što će te-takav je život.
Upisat će te vlasništvo temeljem presude koja će biti donešena  u Vašu korist.
Taj gospodin  je vjerovatno,takav i u drugim stvarima-no ne dajte se smetati i ne živcirajte se.Polako.
 
Pozdrav
ius @ 15:44 |Komentiraj | Komentari: 0
srijeda, svibanj 5, 2010
From:  @xnet.hr]
Sent: Wednesday, May 05, 2010 7:08 AM
To: ridert@optinet.hr
Subject:


 
Dobar dan

Jako bi mi trebao vas pravni savjet.

Muz i ja krecemo u zamjenu stana.Kako imamo veliki stan a djeca su se pozenila i otisla nasli smo manji i mislimo napraviti zamjenu. Nas stan je 106m2 a stan u kojeg idemo 66m2. Za razliku cemo dobiti novce. Ljudi s kojima mislimo mjenjat stan dici ce kredit za razliku, ali njihov stan glasi na njegovog oca. Njima je to prva nekretnina. Da li kod takvih zamjena i mi placamo kakav porez ili samo oni. Malo me buni jer taj stan ne glasi na njih nego na njegovog oca pa neznam da li ce tu biti kakvih problema. Da li placam jos kakve naknade.Napravit cemo predugovor. Vlasnicki listovi su u redu.

 
Lijepo bi vas molila ako mi mozete pomoci i unaprijed se zahvaljujem

 

  
 _________________________
PAZITE-BEZ VLASNIČKOG LISTA NIŠTA.

AKO STAN GLASI NA OCA –S NJIM SE i SKLAPA I UGOVOR.

Oni koji nisu vlasnici nisu pozvani  na sklapanje ugovora.Držite se toga čvrsto-tako da kasnije ne bude,,,,,,,,nisam znao ili slično.

Da bi se isti pojavili u ugovoru-oni moraju učiniti radnje da stan bude na njihovom imenu i vlasništvu odnosno suvlasništvu

Budite pametni.

Kada budu čisti s vlasničkim listom...tada  mogu i oni--a i vi možete zaviriti u gruntovnicu

Što se tiče poreza kod ugovora o zamjeni svatko plaća porez-i jedna  druga strana

Evo vam  dolje naslov s bloga


subota, ožujak 6, 2010
Da li za na zamjenu nekretnina plaća porez-da ste malo pretraživali našli bi ovo

Pozdrav
 
 
ius @ 21:02 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
Normal 0 21 false false false HR X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Obična tablica"; mso-style-parent:""; font-size:11.0pt;"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-"Times New Roman";}
Pročitaj kompletan post
ius @ 20:43 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, svibanj 4, 2010
From:  @yahoo.com]
Sent: Tuesday, May 04, 2010 12:40 PM
To: ridert@optinet.hr
Subject: Zakon o naknadin za oduzetu imovinu u vrijeme jugosl.komunist.vlad.


 
Poštovani
živim u Republici Českoj a imam i hrvatsko državljanstvo. Zakasnio sam podnijeti zahtjev prema Zakonu o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine. Moja baka je imala udio u poduzeću koje je nacionalizirano 1948. godine. Dali postoji način da svoj zahtjev za naknadom postavim naknadno jer smatram da su povrijeđena moja temeljna ljudska prava, pravo na imovinu ili pravo na naslijeđe?

Zahvaljujem unaprijed 


 
Ma,koliko Vama to zvučalo neprimjereno  i nevjerovatno-Vi niste oštećeni
……………. …………..„jer smatram da su povrijeđena moja temeljna ljudska prava, pravo na imovinu ili pravo na naslijeđe?..“................

Jedna je stvar što mi subjektivno smatramo,a drugo su konkretne okolnosti i činjenice.

Zakon koji uređuje materiju,a na koju se odnosi Vaš upit je
Zakon o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine NN 92/96, 39/99, 42/99, 92/99, 43/00, 131/00, 27/01, 34/01, 65/01, 118/01, 80/02, 81/02
donesen je  1996 godine-N.N. 92/96, a po kojem je   donesen i rok za podnošenje zahtjeva(šest mjeseci od dana važenja zakona-Zakon je stupio na snagu 1.1 1997. godine  ,a taj isti rok je odlukama Ustavnog suda produžavan nekoliko puta.   Ustavnom odlukom iz N.N 118/01-rok produžen do 1.VII. 2002,a Zakonom o izmjeni istog zakona iz N.N. 80/02 za neke kategorije podnositelja (oštećenih) produžen za još 6 mjeseci

Zakon i izmjene Zakona su objavljivanje u Službenom glasilu države,a o njemu se dosta i pisalo.

Donošenjem nekog propisa –a poradi reda i pravne sigurnosti i dr.-ne može se,ovdje konkretno, -donositi ovakav tip zakona bez roka-  –a koji je produžavan od 30.VI 1997 pa do 1.VII 2002 godine,odnosno ,za neke kategorije –još šest mjeseci više.

Znači,pet godina.

U pravu važi presumpcija/pretpostavka/ da ste upoznati s zakonom.U svakom pravnom sistemu bilo koje države na svijetu-ovaj pravni institut postoji.

Slijedom navedenog-vi niste podnijeli zahtjev -na vrijeme/a mogli ste-dana Vam je mogućnost/ –pa samim time niste ni u kom pogledu oštećeni.

Po ne znam koji put-no opet…….pravna sentenca-„ignorantia  iuris nocet“………..u najširem prijevodu………nepoznavanja prava škodi

Niti jedna država ne može,a niti ulazi u to da li ste vi upoznati s nekim njenim propisom-ona pretpostavlja-kada ga je objavila u javnom glasilu-da je svaki pojedinac i upoznat s istim.

No,ako Vi i dalje ustrajete u svome naumu podnesite svoj zahtjev.
Nitko Vam ne može zabraniti kontaktiranje s državnim tijelima,no kakav će biti vaš konačan uspjeh-druga je stvar

 




ius @ 20:13 |Komentiraj | Komentari: 0